divendres, 22 de maig del 2009

Indecís

Fa ja bastants dies vaig fer una proposta de “vot” per les eleccions europees. Vaig tenir una idea i la vaig plasmar en un post. Fins i tot un conegut meu va fer un logo i jo anunciava que estava preparant un manifest.
Tot això va ser abans de l’article d’en Carretero i tot el que ha vingut a continuació, incloent la meva baixa com a militant d’ERC i la meva adhesió formal a Reagrupament.
Tot i que ja tenia mig redactat el manifest, no vaig arribar a publicar-lo.
Els que vau llegir aquell post ja sabeu de que parlo. Els que o no ho recordeu o no el vau llegir no cal que hi penseu més.
He decidit eliminar les dues entrades que fan referència a la proposta de “vot” per dos motius. En primer lloc, perquè la situació política ha variat radicalment des de que vaig fer la meva proposta i en segon lloc perquè ni jo mateix se encara que faré les properes eleccions europees. Crec que per primera vegada, encaro una campanya electoral sent un “indecís”. Seria absurd fer “campanya” d’una opció de vot que ni tant sols se a hores d’ara si serà la que prendré finalment.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut Joan,
No vaig llegir el post, però si la proposta era intel.ligent debia ser votar Tremosa...però no hi posaria la ma al foc, probablement era quelcom més imaginatiu i, des del meu punt de vista, més inútil.
En qualsevol cas, l'aparició d'RCat no canvia tant les coses. Pel que fa a les Europees vull dir. RCat ni es presenta ni s'ha pronunciat.
Una de les coses que més valoro d'RCat, és la seva voluntat d'eliminar l'abstenció nacionalista, seria paradoxal que el primer efecte colateral de la carta Carretero fos la teva abstenció. Prou em dol ja que tants i tants BATbloggers que avui estarien fent campanya per l'únic candidat votable, ara s'estan abstenint de pronunciar-se.
Cada dia estic més content de la meva determinació de mai fer-me de cap partit. No vull renunciar a pensar, actuar i parlar pel meu compte.

Cesc. ha dit...

Jo sí que vaig veure el post, benvolgut Joan, era un sobre amb dues paperetes; una per l' Oriol i l' altre pel Ramon. Era un vot nul.
Personalment també m' inclino per votar Tremosa com en Joliu.
Primerament perque els seus articles a l' Avui em feien sempre trempar.
Segon perquè els seus llibres sempre han estat de reforçament de l' argumentació independentista, sense necessitat de declarar-se'n. I per mi això té el seu mèrit.
Tercer perque durant el Congrés d' ERC es va posicionar per RCat, com també va fer a l' entrevista que li van fer al Singular tant bon punt va ser nomenat candidat.
Quart, perquè va venir a la festa i al sopar dels B*. I m' agrada ser agraït amb qui ha estat generós.
Cinquè, perque és partidari d' un eix nacional.
Sisè, perque és partidari d' un sobiranisme progressiu i per etapes que tot i no compartir del tot, reconec que és una manera de ser, nacionalment, ambiciosa.
Setè, perque la bona gent de CDC, l' independentista, és mereix que puguin demostrar, amb resultats, que la seva opció és la vàlida front els autonomistes que ja hi són minoritaris i cal que siguin marginals.
Vuitè, perque vam coincidir votant NO al nyap de l' estafatut i a la constitució europea.
Novè, perquè és un tipus que de la política no n' ha fet un modus vivendi. I, a més a més, ha treballat tant per CDC, com per CiU, com per ERC. És un patriota transversal, gens sectari. Molt generós.
Desè, perquè quan he tingut l' ocasió de tractar-lo d' aprop no m' ha decebut gens ni mica.
Per tot això i alguna cosa més que em deu quedar al pap, tinc decidit el vot.
Salut i independència,
Cesc.

Anònim ha dit...

Cesc, sembles el mateix Tremosa camuflat!
Jo, no es pot dir, però crec que si la Carta Carretero (CC en endavant) hagués aparegut abans, en Tremosa estaria al sopar. Cal recordar que també va venir al sopar Carretero del Via Fora Manning. Vaja, que quasi es pot dir (sobre-exagerant, ja ho sé), que és el candidat d'RCat.
Jo això d'agafar una papereta de CiU i una d'ERC, ja ho havia fet amb la meva dona, però cada una en un sobre, no fos cas que ens les anuléssin i haguéssim perdut el temps. Posats a votar nul em satisfaria més anular una papereta del PSOE i una del PP.
El sobiranisme Tremosa és el que he defensat sempre. La independència és la fita, el sobiranisme és el camí, el millor camí, bàsicament per que som més. Tots els independentistes som sobiranistes, i els que volen els aeroports també.
Joan, cal reconèixer que realment en Cesc és un paio admirable. Partidari, no partidista.
Tots fóssim com ell!

Anònim ha dit...

buf, quin lapsus linguae!
On he dit 'estaria al sopar', volia dir que estaria a RCat