dilluns, 12 de juliol del 2010

Jo ja ho sabia

Acabo de llegir al Singular Digital un article de Vicent Sanchis que comença amb la frase “Pocs s’esperaven una manifestació tan massiva com la que dissabte va rebentar els carrers de l’Eixample de Barcelona”. Cito aquesta frase del Sanchis perquè és la ultima que he llegit i perquè és la que m’ha impulsat a escriure aquest article, però no és l’única veu que s’ha expressat en aquest sentit les ultimes hores. Sembla que hi ha molta gent a la que l’ha “sorprès” la manifestació multitudinaria. I això és el que em sorprèn a mi.
Sense voler pecar de prepotent i vanitós, jo ja sabia que la manifestació seria com va ser. Jo no em vaig sorprendre gens ni mica perquè la manifestació a la que vaig assistir es va desenvolupar exactament com me l’havia imaginat. Fil per randa.
Però la meva intuïció, la meva clarividència no te cap mèrit. No tinc cap dot especial per endevinar el futur. Simplement s’ha d’aplicar el sentit comú. L’actitud dels espanyols respecte a Catalunya. La seva negació sistemàtica dels nostres drets com a poble. L’espoli i la humiliació constant no pot tenir cap més reacció per part dels catalans que la que s’ha produït aquest dissabte. Catalunya és una nació, el poble de Catalunya te uns drets històrics inalienables. La societat catalana que treballa pel seu progrés i benestar vol, demana, exigeix que els beneficis del seu treball repercuteixin en ella mateixa, i no en el benestar d’altres que a més la menyspreen.
Tot això és de calaix. I el que realment sorprèn és que fins ara cap partit polític hagi vist aquesta realitat i hagi apostat inequivocament en liderar aquest sentiment d’alliberament nacional. Esperem que la manifestació del dissabte sigui realment un punt d’inflexió. Però no un punt d’inflexió per la societat, que ja fa temps que el va creuar aquest punt, sinó per la classe política. Ara que ells també ho saben.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

SEGUR QUE HU SABEN?.....ELS POLITICS SEGUEIXEN PARATS AL SEGLE X1X,EL PARTIT EL CARNET,LA CONSIGNA,,,,L'EMPRENYADA MONUMENTAL DE FA RES,QUATRE DIES,VA PORTAR A LA IMPRESENTABLE CHACON A GUANYER UNES ELECCIONS ACLAPARADORAMENT,AIXI QUE ESTAN TRANQUILS.
A QUE NO DISOLAN LA CAMARA I CONVOQUEN ALECCIONS?.
JUGANT AMB BCN.

Indigeta ha dit...

Francament, no entenc de qué us sorpreneu ni qué voleu exigir als politics.

A tot el mon mundial, SEMPRE la societat va dues passes endevant del que van els seus politics. És la cosa més normal del mon, els politics no son el superhome descrit per Nietzsche, sino homes i dones normals i corrents que no es tiren a la piscina sino és que están del tot segurs que al darrera tenen els suports necessaris, i justament la mani del dissabte te aixó, qua fa veure als politics que si que tenen gent al darrera.

És per aixó que si que estic convençut qie hi haurà un avants i un després, però no espereu res inmediat, tot requereix el seu temps. Com diu la dita, la politica és l'art de fer alló que és possible.

No demanem miracles que nosaltres tampoc podriam fer.