dissabte, 23 de maig del 2009

Candidat trampa?

En el meu post anterior manifesto que estic indecís davant la decisió de que votar a les eleccions europees. El motiu del meu dubte és que tinc la sensació de que tant Esquerra (ex-ERC) com CiU han presentat “candidats trampa”. Be, rectifico, en el cas d’Esquerra, no tinc la sensació, tinc l’absoluta seguretat que la candidatura d’Oriol Junqueras és una simple operació de marketing. La direcció d’Esquerra pot intentar fer veure que son “independentistes” però els fet diaris demostren tot el contrari. La candidatura d’Oriol Junqueras és un frau, com tot el que promou l’actual direcció d’Esquerra (ex-ERC) i per tant no el votaré en cap cas.

El meu dubte rau doncs en la conveniència de votar o no a Ramon Tremosa. Em sembla un bon candidat i desprès de llegir el “decàleg” que ha escrit en Cesc com a comentari a l’anterior post encara més. Però no em puc treure del cap que darrera del candidat Tremosa, està la direcció de CiU. No em puc treure del cap que la direcció de CiU (En Mas, Duran, etc) estiguin fent amb en Tremosa el mateix que Esquerra fa amb en Junqueras. I no m’ho puc treure del cap pel tipus de discurs que està elaborant en Tremosa. Ho sento, quan CiU va anunciar la candidatura d’en Tremosa, em vaig alegrar i vaig decidir que el votaria. He demanat diverses vegades gestos per part de CiU i aquest em semblava adequat. Però la frase “Si l'Estat autonòmic donés un finançament com el de Navarra i una selecció de futbol com la d'Escòcia, no hauria de votar , ja em sentiria còmode” em van destrempar. Aquesta frase en Tremosa la va dir o bé perquè ho pensa o bé perquè li van “suggerir” que ho digués i en qualsevol dels casos no m’agrada. Es pot argumentar que es va dir pel que sigui, però a mi EM COSTA MOLT donar confiança a algú que digui això.

Hi ha molta gent que expressa “remordiment” per haver votat ERC i que els hagin traït formant el primer i el segon tripartit. Jo tinc por a sentir aquest “remordiment” donant suport a una opció que al final serveixi per donar oxigen a una direcció de CiU que perpetuï la dependència de Catalunya de l’Estat espanyol. Per mi l’ideal seria poder votar amb un camp “observacions” que poguessin llegir els destinataris del vot. Votaria a Tremosa amb una anotació “voto Tremosa per que CiU es declari partidari de la independencia”. Sense aquesta “observació”, tinc la impressió que el meu vot seria “malinterpretat” i “malutilitzat”.

Per cert, m’avanço al que em doni com argument que els espanyols del PSC i PP no tenen aquests “problemes de consciència”. En primer lloc, aquí el que ens estem jugant no son unes simples eleccions, sinó el futur de Catalunya. El dia que siguem independent jo tampoc tindré “problemes de consciència”. I en segon lloc, així com a les eleccions al Parlament es pot apel·lar al “vot útil”, penso que en aquestes, per molt que es vulgui dir que son trascendent, es pot manifestar l’emprenyament amb la classe política catalana sense que passi res greu.

De tota manera, com he dit, estic indecís. Seguiré la campanya, escoltaré els arguments de tothom i al final, ja veurem...

7 comentaris:

Anònim ha dit...

La frase aquesta d'en Tremosa demostra el seu finíssim humor anglès. La llàstima és que no s'hagi entès i s'usi en contra seva. És com si et digués que seré un orgullós espanyol el dia que les vaques volin.
Pel que fa al candidat trampa, jo no ho veig així. CiU enceta un nou camí, cal que demostrem que és el bo. Un mal resultat de Tremosa donarà ales al Duran. Un bon resultat l'enterreria.

Cesc. ha dit...

Benvolgut Joan,
Si guardes els programes electorals d' ERC del 96 ençà, veuràs sorprès quantes vegades has votat pel concert i les seleccions.
Que ho faci el candidat de CDC a mi lluny de generar-me frustracions em motiva i m' esperona. Només vol dir que el gruix de la gent, el centre polític, es situa actualment on voliem que es situés.
Si has seguit en Ramon i els seus escrits ja sabràs que ell personalment va més enllà, però que hagi arrossegat les sigles de Roca i Guardans fins aquí no és pas poc.
L' inventor del concepte dèficit fiscal, tant extès i assumit per tothom avui dia, també és un concepte parit per en Tremosa quan col.laborava amb ERC.
Jo ho tinc clar, com apuntava en Joliu tinc la sensació que en Tremosa és el nostre submarí dins de CiU...un gol en tota regla a l' autonomisme...i és clar. El votaré convençut.
Salut i independència,
Cesc.

Andreu ha dit...

Benvolgut Joan,

Crec que t'amoïnes massa. Es diferent la desconfiança que la prudència, com la confiança de la il.lusió. La desconfiança o la confiança han de basar-se en fets, sempre en fets, més enllà de les paraules. Si les paraules fossin el dogma, estariem tots mes sonats del que n'estem.

I en Tremosa té centenars de fets, coherents, en la mateixa línia.
Jo no en tinc cap dubte, ni una.
I, home, una persona com en Tremosa, que va marxar de CDC un temps, pel que sigui, i ho ha explicat, i uns anys després, sense deixar de ser independent, perque ell vol, s'incardina novament en el proiecte sobiranista clar, adequat als temps, de CDC que lidera, sense cap boira, l'Artur Mas, encara t'hauria de donar més confiança.

Però cadascú es cadascú. Jo mateix, fa molts i molts anys, jovenet, vaig decidir, perque em van donar més confiança en Pujol i la gent que estava amb ell en aquella epoca (alguns amics meus pel mig), entrar a la naixen CDC en lloc d'optar pel PSc-Reagrupament, tot i que en Pallach m'havia també convençut, però vaig veure algunes persones al seu redós (Joan Tapia, per exemple) que no em mereixien confiança, i vaig preferir CDC al Psc-reagrupament.

Benvolgut Cesc,
Suposo que seràs conscient de la teva figura literària de ficció sobre els submarins. Per CDC i per la Casa Gran jo sempre els he vist navegar a mar oberta, i en tot cas, aturar-se a alguna cala o algun port, en el camí a Itaca. I pocs submarins d'acompanyament. Pocs.Algun Ictineus de museu i poca cosa mes.

En canvi, per Calàbria i Villarroel heu compartit molts anys amb submarins (talps marins industrialitzats)i encara segueixen.

En tot cas, tot i la seva relativa importància, si ara no està clar que la única candidatura amb cara i ulls és la que encapçala Ramon Tremosa a les europees, ja em direu com trieu en altres coses materials on hi ha 4 ó 5 opcions similars.

A les europees, Tremosa o res.

Cordialment,
Andreu

Cesc. ha dit...

Benvolgut Andreu,
Qui apuntava el tema del submarí era en Joliu en el post anterior d' aquest mateix bloc. Personalment penso que, que en Tremosa es reagrupés no m' hagués estranyat pas gota, ho hagués trobat ben natural. Que es presenti per unes altres sigles no em farà pas deixar de votar-lo, com tampoc si el candidat hagués estat n' ALT.
Per mi és un bon candidat i serà un bon diputat, amb molta més voluntat pedagògica que els seus antecessors. Tot i que en Gasòliba Déu n' hi dó els articles que ens regalava fa uns anys a l' LV respecte l'UE.
El que tinc també claríssim és que si en Junqueras estava disposat d' anar de segon d' en Tremosa...gens dolent ha de ser. A més en Tremosa no haurà de compartir acta de diputat amb cap foraster. Cosa que reforça bastant la seva candidatura com la més nacionalment pragmàtica.
Salut i independència,
Cesc.

Anònim ha dit...

Jo votaré en Tremosa, ho tinc clar des que es va fer públic que es presentava com a candidat. És més, si es presentès per ERC, probablement també el votaria, tan gran és la confiança que m'inspira.

Estic d'acord amb en Cesc que els seus articles de l'Avui eren per retallar i emmarcar. També m'inspira confiança que sigui independent, que no es deixi manipular ni es vengui per un càrrec. I això ja ho ha demostrat, marxant abans de CDC i de l'òrbita ERC quan no li van agradar les polítiques d'aquests partits.

La frase que a tu et va destrempar, jo la llegeixo en clau d'humor: és com dir "d'on no n'hi ha no en pot rajar".

També m'agrada que sigui una persona on la fermesa no està barallada amb l'amabilitat: un tarannà de veres, no aquell somriure estúpid i autista del Gran Farsant. Això ajudarà a sumar, i fa molt difícil que els Zaragozas d'aquest món puguin usar amb ell les seves tècniques goebbelsianes. Van provar al principi de dir-li radical, però han vist que no cola ni entre els discapacitats lectors d'El Periódico. El millor és que estic segur que sí que ho és de radical: radicalment honest, radicalment català.

Finalment, però no menys important, és un home culte, que pot parlar de literatura en general i de poesia en particular, a més de la seva especialitat: l'economia, la logística i les infraestructures. Això no és poc quan hem de suportar en Montilla i en Zapatero, que no en tenen ni idea de res que no sigui arrossegar-se per les clavegueres amb tal de mantenir el poder. Ja friso per escoltar intervencions seves al parlament europeu en anglès "so that we can understand each other" i la ràbia que provocaran.

Anònim ha dit...

JO AMICS,HORES D'ARA,NO HAN RAFIO NI DELS MEUS FILLS,PERO TAN TREMOSA COM JUNQUERAS, SON ELS UNICS CANDIDATS CATALANS EN AQUESTES ELECCIONS. ELS ALTRES....BE ,GENT AL SERVEI D'ESPANYA.
JUGANT AMB BCN.

Josep-Empordà ha dit...

El que em pregunto és perqué alguns volen que CiU es proclami independentista. M'ho pregunto perqué, per algunes ments, son més importants les proclames...la retòrica, ni que sigui buida i corcada que no pas els fets.

Deu ser consequencia llògica d'haver estat massa temps en un partit en el que el que dominaba...i domina, son la retòrica i les proclames.

Diguem-ho clar: faci el que faci CiU mai fará patxoca a alguns, així és que...passem pàgina.

I que cada escú voti a qui li doni la gana, que jo votaré Tremosa. Quí sino?.